Aktualności

2021-12-29

Kalejdoskop najważniejszych wydarzeń 2021 w Fundacji Wspierania i Rozwoju Biur Rachunkowych

-

Szanowni Państwo!

 

Wielkimi krokami zbliżamy się do Nowego Roku 2022.  Schyłek roku jest czasem pełnym refleksji i podsumowań, więc postanowiliśmy podzielić się z Państwem naszymi przemyśleniami.

 

Rok 2021 był pierwszym pełnym rokiem kalendarzowym działalności Fundacji. Był to czas pełen wyzwań i nowych doświadczeń. W jego trakcie udało nam się zorganizować dla Państwa aż 18 szkoleń obejmujących obszerną tematykę - od kwestii prawnych, po rozwijanie kompetencji miękkich. 

 

Poniżej znajdą Państwo podsumowanie kilku najważniejszych chwil z naszej działalności w 2021 roku:

 

W styczniu przeprowadziliśmy szkolenie z "Procedury Nowy Klient", które cieszyło się ogromną popularnością. Było to spotkanie w pełni poświęcone problematyce związanej z przyjmowaniem nowych klientów i negocjowaniem korzystnych warunków umowy.

 

Kolejny miesiąc minął nam pod znakiem zdobywania praktycznych umiejętności związanych z rozliczaniem dochodów zagranicznych. 

 

W marcu skupiliśmy się na usprawnieniu pracy w biurze rachunkowym poprzez wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań księgowych. Aby przedstawić Państwu powyższe rozwiązania zorganizowaliśmy dwa szkolenia -"Przechowywanie dokumentów w formie elektronicznej" oraz "Virtual Office. Wirtualne biuro w biurze rachunkowym".

 

Kwiecień obfitował w szkolenia dotyczące umiejętności miękkich, które są niezwykle ważne w biznesie. Postanowiliśmy skupić się na dwóch bardzo ważnych kwestiach, stresie oraz efektywnej komunikacji z klientem. W tym miesiącu przeprowadziliśmy również cieszące się duża popularnością prezentacje programów wspierających pracę biur rachunkowych.

 

W maju szczególną uwagę zwróciliśmy na prawny aspekt pracy księgowej. Omówiliśmy procedury związane z upadłością i czynnościami komorniczymi oraz podjęliśmy problem przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu.

 

Kolejny miesiąc był czasem skupienia na działalności spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. W związku z tym zorganizowaliśmy szkolenie dotyczące "Odpowiedzialności członków zarządu w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością".

 

Miesiące wakacyjne upłynęły nam pod znakiem działalności społecznej. Przeprowadzaliśmy wówczas ankiety dotyczące między innymi certyfikacji zawodu księgowego. W sierpniu Julia Alicja Dybkowska została zaproszona do udziału w programie "Raport Gospodarczy", gdzie mówiła o trudnościach związanych z nadchodzącym Nowym Ładem. 

 

We wrześniu postanowiliśmy skupić się na budowaniu marki osobistej w biznesie. Niewątpliwym sukcesem był udział Prezes Zarządu Marii Jolanty Kryniger, reprezentującej naszą Fundację, w spotkaniu w Ministerstwie Finansów, podczas którego omówione zostały główne problemy dotyczące pracy księgowej, która nie jest nam obojętna.

 

Październik był miesiącem, w którym zorganizowaliśmy aż trzy szkolenia. Pierwsze z nich dotyczyło  budowania marki biura rachunkowego w Internecie. Kolejne spotkanie związane było z zawieszeniem, odwieszeniem i likwidacją działalności gospodarczej. Jednak najważniejszym wydarzeniem października było szkolenie "Profesjonalne zarządzanie biurem rachunkowym", które składało się z czterech modułów. Poruszyliśmy podczas niego, nie tylko kwestie prawne, ale również omówiliśmy sposoby budowania trwałej relacji z klientem. 

W tym miesiącu braliśmy również udział w II Międzynarodowym Kongresie Biur Rachunkowych w Kielcach, reprezentowały Fundację Maria Jolanta Kryniger wraz z Ewą Salską reprezentowały naszą Fundację.

 

W listopadzie zorganizowaliśmy cieszące się ogromną popularnością szkolenie dotyczące "Polityki cenowej dla biur rachunkowych". Ponadto Julia Alicja Dybkowska wzięła udział w konferencji online "Biura rachunkowe na zakręcie- kierunki rozwoju oraz nowe wyzwania", gdzie wystąpiła w panelu dyskusyjnym "Biznes czy misja ? czyli czego oczekują biura rachunkowe".

 

Na początku grudnia Zarząd Fundacji wziął udział w konferencji w Zakopanem, podczas którego Ewa Salska uczestniczyła w panelu dyskusyjnym "Przyszłość biur rachunkowych w dobie cyfryzacji i globalizacji". Prezes również reprezentowała Fundację podczas spotkania roboczego pod przewodnictwem Prezesa SKwP Jerzego Konieckiego na temat zdefiniowania zawodu księgowego.

 

Na szczególną uwagę zasługuje również Ewelina Cegłowska, która jest cichym bohaterem naszej Fundacji - to dzięki niej nasza działalność przebiega sprawnie i planowo, a publikowane przez nas materiały są na najwyższym poziomie. 

 

Pragniemy również Wszystkim Państwu złożyć podziękowania za okazane zaufanie, wsparcie, za każde ciepłe słowo oraz rekomendacje. Mamy nadzieję, że udział w naszych szkoleniach owocuje dynamicznym rozwojem Państwa biznesów i przyczyni się do usprawnienia Państwa pracy.

 

Mamy nadzieję, że nadchodzący rok 2022 zaowocuje wieloma wspólnymi działaniami, fascynującymi szkoleniami oraz nowymi sukcesami! 

Galeria